Вече обсъдихме основните недостатъци на вече приетия Закон за Национална агенция „Сигурност”. Самият процес на приемането му от Народното събрание е показателен – разменяха се обиди, Татяна Дончева вдигаше разноцветни флумастри.
Основните изводи можем да обобщим така:
- Създава се нов център на управлението на националната сигурност, който обединява дейностите по контраразузнаване и борба с организираната престъпност;
- Частично се дублират функции на вече съществуващи служби в МВР;
- Георги Първанов ще определи директора на Националната агенция „Сигурност” напук на всякаква логика, като така ще запази контрола си върху тази дейност и за в бъдеще;
- Румен Петков е загубил доверието на своите благодетели – Пъранов и Доган. Може би е взел нещо, което не е трябвало да взима, или се опитва да играе тройна игра;
- Национална агенция „Сигурност” ще изпълнява политически поръчки в по-голяма степен, отколкото досега това правеше МВР и по-конкретно Националната служба за сигурност;
- Преструктурирането на сектора ще се използва за чистка от Първанов и Доган – в службите все още работят хора, които са меко казано неудобни за тях;
- На нас ни е трудно да си представим как Националната агенция „Сигурност” ще подобри работата по защита на националната сигурност само защото има повече правомощия и по-голям бюджет;
- Проблемът с нерегламентираното използване на специални разузнавателни средства (СРС) и бази данни на МВР ще се изостри;
- Напълно е възможно да има ново преструктуриране след няколко години, когато се промени политическата конюнктура в страната.
Няма коментари:
Публикуване на коментар